Pečená hlíva a česnekové hranolky

SUROVINY:
350 g hlívy ústřičné
olivový olej
grilovací koření s bylinkami
sůl a pepř
380 g nových brambor
1 lžička sušeného česneku
olivový olej
parmezán

nasekaná pažitka


POSTUP:
1. Brambory opláchneme, kartáčkem pečlivě očistíme slupku a pokrájíme na tenké hranolky. Vložíme je do misky, zalijeme studenou vodou a necháme v ní 20 minut odpočinout.
2. Mezitím očistíme hlívu, zbavíme ji nožek a poklademe na plech, který máme vystlaný pečícím papírem. Olivový olej smícháme s bylinkovým grilovacím kořením a hlívu z obou stran potíráme. Dáme péct do vyhřáté trouby pod gril při 200°C na 35 minut. V půlce pečení hlívu otočíme.
3. Z hranolek slijeme vodu a vysušíme je na čisté utěrce. Dáme je zpět do suché misky, zakápneme olivovým olejem, posypeme česnekem, osolíme, opepříme a pečlivě promícháme. Hranolky rozmístíme po plechu, který máme vystlaný pečícím papírem a dáme péct do vyhřáté trouby při 220°C, až do zezlátnutí hranolek. Horké hranolky posypeme nastrouhaným parmezánem a nasekanou pažitkou. Podáváme s grilovanou hlívou.


Doba přípravy: 1 hodina
Počet porcí: 2
Orientační cena: 55 Kč


Každý čtvrtek u nás v Poličce máme na náměstí trhy, kde se prodejci sjíždějí s různým sortimentem. Když jsem šla přes náměstí, tak mě zastavil muž, který prodával hlívu ústřičnou. S hlívou jsem moc zkušeností neměla. Jediné co jsem kdy vařila, byla držková polévka z hlívy. Ten prodejce tam měl gril kde griloval kořeněnou hlívu a dával lidem ochutnat. Tímto snadným, ale delikátním receptem jsem byla nadšená! Proto jsem si ji koupila a předávám Vám super receptík. Přeji dobrou chuť :)

Účinky hlívy ústřičné ve zkratce:
  • prevence a lék proti rakovině
  • efektivně posiluje naši imunitu
  • snižuje krevní cukr a cholesterol v krvi

    http://afashion.cz/index.php?route=information/information&information_id=36

Komentáře

Oblíbené příspěvky